tirsdag den 24. juli 2012

I sommerlandet: er det en fugl eller en fisk?

Så var tiden kommet til den årlige sommerudflugt. Mor og far havde pakket bilen og stoppet vovsen ind på bagsædet. Da de hentede mig, og jeg fik mine ting pakket i bagagerummet stod det klart, at vi ikke ville gå ned på udstyr.

Første stop på vejen var under Lillebæltsbroen, hvor Quinto lige skulle have lov at bevæge lemmerne, og jeg fik mig en lille mogenmad.

Næste stop var Ribe, hvor vi gik ind til Domkirken. Mutter og jeg begav os op i tårnet, imens far ventede udenfor med Quinto-drengen. Jeg er ikke super vild med den slags trapper, som var af træ. Men op skulle vi, og op kom vi. Der var en rigtig fin udsigt, og det var det hele værd. Nede i kirken tog vi en runde, inden vi fandt far og hunden igen. Vi gik ikke rundt i byen så længe, for Quinto er ikke helt så nem altid. Men Ribe er helt sikkert et besøg mere værd, hvis chancen skulle opstå.

Så gik jagten på et egnet sted at spise vores medbragte frokost. Jeg fik guidet os ud i nærheden af Vadehavet ud for Mandø, hvor vi så et kæmpedige i sammenligning med Dalby-diget, men vi besluttede, at det ikke var stedet at spise og kørte tilbage og videre. Far fandt som sædvanligt en rigtig fin resteplads, hvor vi riggede an til et lækkert måltid, hvor mors tunsandwich slog alt andet.

Næste stop Rømø, hvor far alligevel lod sig overtale til at finde en fri plads nede ved vandet. Det var overvældende, så mange mennesker der var. Og ret specielt, og hyggeligt, at man kunne køre bilen ned på stranden, og bruge den til en lille lejr. Vejret var super godt, og folk så ud til at nyde tilværelsen. Jeg hoppede i badetøjet, og hoppede i vandet. Det var lækkert. Mor soppede, og far holdt øje med bil og vovse.



Efter en halv times tid var jeg tilbage i sommertøjet, og vi drog mod et nyt egnet sted til kaffe og kage. Far fandt den mest perfekte resteplads med en fantastisk udsigt. Oppe fra en lille høj kunne man se langt omkring. Marker, vand og vindmøller. En super god afslutning, inden vi vendte bilens næse mod Odense.

Så tak til mutter og fatter for en dejlig dag i min sommerferie.

Ingen kommentarer: