fredag den 20. juli 2012

Late night feriekage

Jeg presser citronen. Meget sen arbejdsdag i dag. Og af den grund havde jeg besluttet, at købe en burger med hjem fra Café Chino. Det var næsten ikke til at bære, at de havde lukket pga. ombygning. Jeg endte med en ristet bolle fra fryseren med ost og agurk. Alt sammen for, at jeg kunne nå at bage feriekage til de kolleger, som stadig knokler på fabrikken. Jeg har længe gerne ville prøve at lave Sneglekage, som jeg har læst om på fætter Thomas' Agnethes blog. Umiddelbart er det er en avanceret brunsviger, for der er ikke kanel remoncen. Jeg havde krise undervejs. Der var så mange ting, der ikke virkede rigtigt. Selvom jeg fulgte opskriften x 2. Dejen var tæt på lind, den klistrede til bordet og kagerullen, opskriften beskrev ikke, hvordan remoncen skulle blandes, sneglene kunne dårligt skæres i tynde skiver... Ja, ren ynk. Men når jeg nu har klaget min nød, så ser kagerne virkelig vellykkede ud nu og det er kun fordi, klokken er midt om natten, at jeg har formået at overtale mig selv til ikke at smage. Og så at kagen lige er kommet ud af en temmelig hed ovn, og sukkeret sikkert ville brænde min tunge af. Nu vil jeg sove. Og så vågner jeg ellers til sidste arbejdsdag inden 3 ugers fri venter forude.


Ingen kommentarer: