søndag den 29. juli 2012

Grækenland rookie


Så er jeg på Samos. Første gang i Grækenland. Det har været op og ned. Men jeg tror, at det ender med at være en ganske fin ferie. Køreturen i nat fra Odense til Billund er ikke værd at skrive om. Kedelig. Også selvom jeg elsker at køre bil. Det tog en krig at få afleveret bagagen. Og flyveturen var et studie i at sidde stille. Der var dælme ikke meget plads. Til gengæld var indflyvningen ret flot, selvom flyet rystede som om det var ved at falde fra hinanden. Det er en helv lille lufthavn, hvor man stiger direkte ned på landingsbanen. Og bagagen er fremme, inden man kan nå på toilettet. På hotellet fik jeg vist et andet værelse end det planlagt - det blev ændret, da det gik op for manden at jeg er alene. Værelset er bestemt ikke noget at råbe hurra for, men nok om det. Da jeg lige havde kommet mig over chokket, og ærgret mig over udsigten til husmure og halvvisne træer, kiggede jeg til højre. Og sørme om ikke jeg har havudsigt - med lidt god vilje. Jeg fik lige åbnet værkerne og fundet badetøjet, og på var det ellers mod poolen. Og det område er lige på fint som på Startours billede. Eneste minus er de hoveder, som smider deres håndklæder på solsengene, men i øvrigt ikke viser sig. I morgen flytter jeg nok pænt håndklædet hen på en stol. Jeg har været ude og sondere området, og købe lidt drikkevarer. Der er hyggelligt nede på havnen. Også selvom det blæser en halv pelikan. Men det er lækkert, for her er mere end 30 grader. Så længe min ikke blæser væk. Nu til jeg ud og finde et sted at spise. Jeg har ikke fået andet frokost, end en rosinmad hjemmefra.

Ingen kommentarer: