torsdag den 10. juli 2008

Alternativ kirke

Jeg sov saa hurtigt i gaar, at jeg ikke engang husker, at jeg lagde mig under dynen. Selvfoelgelig skulle vi op lidt over 6, fordi vi skulle moedes med den gruppe der skulle paa udflugt til Jenolan Caves. Morgenmaden blev virkelig fortaeret i en fart, og vi begav os ud i kulden i de laante gevandter. Der var 6 grader.

I bussen bad vi morgenboen. Inden havde vi faaet oeje paa nogle kaenguruer, men det var lidt som naar man ser en hare eller et daadyr paa koereture derhjemme. Sidste straek paa turen var ikke for sarte sjaele, siden vejen laa op ad et bjerg, og kiggede man ud af vinduet, saa man direkte ned. Guiden jokede selvfoelgelig med, at ingen busser var kaentret og faldet ned ad bjerget siden engang i 40erne!!! Fordi vejen er saa stejl, er den ensrettet i nedadgaaende retning indtil 13.15, og resten af dagen er det kun muligt at koere op.

Fremme gik vi i samlet flok gennem The Grand Arch til The Devils Coach House og Nettle Cave. Hulerne er naturlige og er opstaaet ved at regnvand og syre oploeser sten hvorefter det skyller vaek og danner rummene. I The Devils Coach House stoppede vi op og bad. En symbolsk handling, der skulle tilbagekalde “magten” over hulen, som har faaet nyt navn, da vindens susen gennem hulen siges at lyde som djaevlens heste.

The Nettle Cave tager en delt 1. plads over alternative steder jeg har deltaget i en messe (den anden er i sammensnoerede kanoer paa Mossoe ved Oem). Messen blev fejret for vores familier hjemme. Saa jeg taenkte selvfoelgelig paa min egen. Bagefter skyndte vi os tilbage til bussen, saa vi kunne spise vores madpakker indenfor. De siger, at vi har ramt ind i de koldeste vinterdage paa det koldeste sted i Australien. Hvem var det lige, der valgte Bathurst?

Efter frokost skulle vi paa bushwalk. Det vil sige en vandretur, hvor vi bl.a. saa The Grand Arch og The Devils Coach House ovenfra og gik rundt om The Blue Lake. Soeen havde et groeligt skaer, andre mener det er blaat. Uanset, saa skyldes det de helt saerlige naturlige forhold paa stedet. Det var en fantastisk tur, hvor kulden gled helt I baggrunden paa grund af den fantastiske natur og de mange trapper. Paa turen tilbage til Bathurst faldt jeg selvfoelgelig I soevn.

Jeg er indkvarteret hos Jenny og Ross sammen med en soed ung pige fra Frederiksborg, Gabriella. Vi blev enige om at gaa en tur I byen efter et par ting vi mangler. En del koebte varmere toej, men indtil videre klarer jeg mig med den enorme dynefrakke jeg har laant. Til gengaeld koebte jeg er australsk simkort, som jeg skal have til at virke om lidt. Saa jeg bliver nok alligevel I stand til at opdatere bloggen her, ogsaa I Sydney. Det bliver nok en del kortere indlaeg, men sikkert flere – og med billeder. Kl. 17.30 var der aftenboen I domkirken, som ligger I “vores” sogn.

Nu har vi spist til aften. Vi fik lasagne. Aftensmaden har vaeret meget ligesom I Danmark. Ross og Jenny har besoeg af 2 af deres boern. Kellie, som jeg har en del tilfaelles med, fordi hun ogsaa er sportsidiot. Modsat mig, var hun dog taet paa at blive til udtaget til OL I hendes sport, Hockey. Det var vist en slem skuffelse. Men nu skal hun til England for at proeve noget andet. Luke er paa besoeg med sin kaereste fra Queensland. Her bor han sammen med hende og hendes foraeldre. Locklan (er ikke sikker paa stavemaaden) skulle ogsaa have vaeret her, men hans fly blev aflyst I gaard. Der er en masse naboer paa besoeg, og de sidder alle og hygger. Saa nu tror jeg, at jeg vil gaa ud til dem. Har ingen ideo m, hvad der skal ske I morgen, men jeg vender selvfoelgelig tilbage.

Ingen kommentarer: