fredag den 11. juli 2008

Mennesker og natur

Dagen i dag handlede om socialt engagement. Vores fokus var miljoebevidsthed. Skal man bekymre sig for sine medmennesker, maa man noedvendigvis ogsaa bekymre sig om den verden vi lever i. Vi deltog i forskellige workshops, hvor vi hoerte om lokale miljotiltag, saa en film om jorden og miljoeet og mest spaendende, om aboriginals og deres udnyttelse af naturens ressourcer. Den anden halvdel af dagen (som i virkeligheden var den foerste) brugte vi paa at plante traer. Som en konkret handling, der viser vores engagement. I virkeligheden temmelig symbolsk, eftersom 3 mand kunne have gjort 100 mands arbejde paa den halve tid. Men det var baade hyggeligt og sjovt, og jeg fik varmen.

Sidst paa eftermiddagen gik vi procession med et kors gennem byen til domkriken, hvor vi havde en kort boen. En halv time senere var der Vesper (aftenboen) og en halv time efter igen var der messe, hvor ogsaa vores vaertsfamilier deltog. Da vi koerte hjem, koerte vi over Mount Panorama. Der var en racerbane, efter sigende Australiens stoerste, og det som Bathurst egentlig er kendt for. Det var ret sejt at koere rundt paa den.

Til aften fik vi barbeque. Gabriella og jeg havde vaeret kaekke nok til at oenske os kaenguru-steak. Vi havde dog tilfoejet, at det skulle vaere inden, vi skulle ud og se paa kaenguruerne. Og det fik vi. Det smagte faktisk rigtig fint.

I morgen bliver en lang dag. Vi skal ud til Western Plain Zoo, som ligger et par timer herfra. Men vi kan cykle rundt i zooen. Bagefter, hvis vi naar det, skal vi se Kellie spille hockey i en eller anden flaekke paa vej hjem. Dagen sluttes med kulturfestival her i Bathurst, hvor vi ogsaa selv skal synge. Jeg har ikke helt styr paa sangen, har egentlig mest lyst til at synge med drengenes tenorer - kommer hele tiden til at synge deres del. Nok fordi det er dem der virkelig synger igennem... meeeeen, maa hellere se om jeg ikke kan fange alternes del... selvom jeg nu troede det var sopraner der sang de hoeje toner!

Locklan, familiens aeldste soen, er kommet paa besoeg. Han og Ross ser Australsk fodbold. Saer sport. Tror jeg smutter tidligere i seng i stedet for at slaa mig ned foran fjerneren. Skal bare lige vente paa Gabriellas og mit vasketoej, saa jeg kan faa det haengt op foran pejsen.

1 kommentar:

Thomas Gredsted sagde ...

Lyder som en spændende tur. Du får dig da rigtigt en på opleveren, men det må da være trist at være iført handsker og stor jakke, når man er på de breddegrader:)