mandag den 21. juli 2008

Korsvej


18.7. Dagen startede med katekese. De foregående dage havde det været med en kardinal fra Sudan og biskoppen fra Portsmouth. Sidstnævnte imponerede mig meget. Men denne dag kunne vi læne os tilbage og slå fremmedsproget fra, for vores egen biskop Czeslaw ville holde både katekese og messe for os. Så den traditionelle pilgrims-dåse-frokost. Sammen tog vi herefter mod stationen, for at tage ind til Sydney centrum. Korsvejen ville blive opført af skuespillere, som ville bevæge sig gennem byen. Alle pilgrimme havde fået tildelt pladser på de forskellige eventsites. Son og jeg skiltes fra de andre, for at løbe nogle få personlige ærinder. Jeg købte skiundertøj til vores nat ude og adgang til internettet - den eneste måde jeg kunne løse blogproblemerne. Vi kom selvfølgelig for sent og kunne så ikke finde de andre. Men det løste vi også, og jeg var en af dem, der blev til slutningen. Resten af aften gik med at jagte en åben Vodafonebutik for en gang for alle at få løst telefonproblemerne løst en gang for alle. Det viste sig så, at jeg løb tør for penge. Det er ikke meningen, at det skal være nemt. Men nu virker det. Vi prøvede at finde et sted at spise rigtig mad, men det endte med en sandwich på farten købt i Darling Harbour. Dagen endte med indkøb af lille gave til værtsfamilien i en convienience store så Central Station. Jeg kørte alene med bussen til værtsfamilien. Og kom for langt. Buschaufføren jokkede bremsen i, tog sig til panden og skældte mig ud, inden han vendte bussen og kørte mig tilbage. Hvilken service, men hvor følte jeg mig lille og dum.

Ingen kommentarer: