søndag den 20. juli 2008

Safari-zoo i Dubbo


Skrevet 12.07. Vi stod tidligt op, og var ret hurtigt ved af døren. Det var minus 3 grader, og jeg tænkte, om en cykeltur i en zoo nu også var en super god idé. Vi holdt pause på en MacDonalds, hvor de have morgenmenuer. Det kunne Gabi og jeg ikke stå for. Vi endte alle 4 med en bagel. Jeg brændte tungen på kaffen og har stadig ondt. Så kan hun lære det. Efterhånden skiftede landskabet. Jorden blev rød som vi kender det fra billeder herfra. Landskabet var meget varieret. Selvom turen var 2 timer, snakkede vi hele vejen med Ross og Jenny. Vi så også en mark fuld af Kakaduer. I zoo lejede vi cykler. Hverken Gabi eller jeg var vilde med at skulle køre med cykelhjelme, men vi kunne ikke slippe for Jenny. Parken var en safari-park hvor også biler kunne køre rundt. Det var dog en fantastisk oplevelse på cykel. Der var dyr fra hele verden. Eneste 'danske' eksemplar var en bambi. Vi sluttede besøget med at grille medbragte pølser. Jeg blev nærmest angrebet af fugle, men Ross grinede af mine bange krumspring og jagede dem væk. Men hvem ville ikke blive bange for en sort svane der vralter imod en? På vej tilbage til Bathurst stoppede vi i byen Orange, for at se Kellie spille hockey. Det minder en del om fodbold med stave. Vi så ikke hele kampen, men nåede at se hende score 2 gange. Hjemme skiftede vi hurtigt tøj, og så var det straks mødetid igen. Vi skulle øve vores sang, som vi skulle opføre til kulturel aften, hvor også der var optrædender fra Indien, Venezuela, Congo, Irland. Nicolai Wamberg og Kasper Stæger lagde ud med du blæret violin/klaver-arrangement. Jeg selv deltog også i p. Bennys trylleshow. Alle fra James-familien var i salen og kiggede. Det glædede os meget. Aftenen sluttede med procession til kirken med lys i hænderne. Meget smukt. Og så aftenbøn. Hjemme fik vi hjemmelavet Pavlova. Og nu skal jeg tilbringe sidste nat i det her gæstfrie hus. Det er egentlig temmelig vemodigt at tænke på. Jeg føler jeg allerede kender dem så godt. Vi har været virkelig heldige. Jenny siger det samme om os, og det er dejligt at den gode oplevelse er gensidig. Glæder mig til at se, hvad de siger til gaven i morgen. Gabi og jeg har aftalt at 'dele' vores gaver, så vi kunne skrive en fælles hilsen i HC Andersens eventyrsamling jeg har købt så engelsk. Vi giver den i morgen tidlig.
PS. Indlægget blev skrevet 12.7.

Ingen kommentarer: